mandag 2. november 2009

Elgjegeren fra Mosvika


 Årets storviltjakt nærmer seg nå slutten for denne ukas fjes.  Jakten på norges cup-poeng er derimot fullt i gang, og som nyvervet Strindheimløper gleder Ola Berg Fines til en sesong hvor han sikter høyere enn noen gang!



Har du alltid drevet med langrenn?

Nei, jeg begynte ikke med langrenn før jeg ble 10år faktisk. fotballen var mer interessant før den tid.

På hvilken måte inspirerer klubbkamerat og sambygding Northug (x2) deg i treningsarbeidet?

Det er klart at det har betydd en del, siden det var Tomas og Jonas Berg som dro med meg da jeg begynte på ski. At Petter også er sambygdning har og vært en motivasjonsfaktor uten like. Det viser at det går an å bli VM uten å ha voks opp 1 km fra granåsen.

Hva gjør du når du ikke trener?

Da slapper jeg som regel av med PC'n eller TV'n. på sommeren og høsten blir det noen jakt og fisketurer som avkobling.

Hva visste vi ikke om unge Fines? 


Har fått hørt at jeg er en god revyspiller faktisk.

Når er man virkelig god?

I Norge kan det være vanskelig og definere, med den bredden og alle som satser hardt i jr. og senior-klassene. men kan vell si at du er ganske god når du greier å leve av idretten din.

Hvor høyt oppe på resultatlistene ser vi Ola Berg Fines til vinteren?
Høyere enn noen gang!

Hvilken kroppsdel er du mest fornøyd med?
Rompa mi, uten tvil!

5 på tampen:

Klassisk eller skøyting? Duathlon
Sprint eller 5-mil? 5-mil
Meråker eller Mosvik? En fin kombinasjon
Urdahl eller Johaug?  Utvilsomt Urdahl
Forfra eller bakfra?  Fra sida...


Vi takker Ola for gode og humoristiske svar, og sender hilsninger til Meråker om både hell og lykke på de siste barmarksøktene før snøen legger seg i Grova!

Coming up next;  update fra Bruks!! Stay tuned...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar