mandag 26. oktober 2009

Ukas fjes - altetende dobbel-V

At det trenes både langt og hardt i det ganske land, er intet nytt. For de som er inne i miljøet går det også gjetord om at det i Meråker ofte trenes enda lengre og enda hardere. Ukas fjes går ved Meråker VGS sammen med 2 andre Strindheimløpere, og Vemund Volden kan efter sigende bekrefte at det kjøres hardt.



Navn: Vemund Volden

Årsklasse: 2. års junior - M18

Bosted: Meråker

Sivil status: Nokså singel...



Hvor gammel var du da du begynte med langrenn?

Startet vel å gå på ski når jeg var rundt 6-7 år gammel. Husker jeg bare møtte opp på ei vintertrening på Bekken, og fikk smaken etter denne ene treninga. Siden den dag har jeg fortsatt å gå på ski.


Hvorfor langrenn, og ikke håndball/fotball?

Begynte å satse kun på ski vinteren for tre år siden. Fram til da satset jeg både fotball og langrenn, med langrenn som første prioritet. Fotballen begynte å kreve for mye på vinterstid med 3-4 utetreninger midt på vinteren, noe som gjorde at jeg måtte ta et valg. Det var aldri noen tvil om at det var fotballen som skulle velges bort, selv om det skikkelig artig å spille fotball.


Hva er det beste med hybellivets gleder?

Det beste med å bo på hybel må være friheten. Det er ingen som maser og krever noe som helst av deg og man blir veldig selvstendig. Dette har jo også sine ulemper som eksempelvis at jeg må lage maten selv og vaske klærne selv.


Tre ting W ikke kan klare seg uten?

Mamma og Pappa
Jenter
Trening


Det beste med idretten du har valgt?

Miljøet i skiidretten er skikkelig bra, og noe av det beste med idretten. Man blir kjent med veldig mange mennesker, og får mange gode opplevelser gjennom dette. Langrenn gjør også at du får testet både dine fysiske og psykiske egenskaper.


Ambisjonene til vinteren?

Målet til vinteren er først og fremst å holde meg frisk og rask. Har slitt med sykdommer og annet småtteri de siste sesongene. Dersom jeg klarer dette så er hovedmålet å ta NC poeng i et løp!


3 på tampen:

Klassisk eller skøyting? Klassisk
Sprint eller 5-mil? Sprint
Brunt, rødt eller blondt? Tar det som kommer! (Ser sånn ut nedenfor, ja..red. anm.)




Vemund sammen med en av sine mange
venninner på fjellet i sommer


Vi ser fram til en sykdomsfri vinter med Vemund, og gleder oss til å ta fatt på å reise rundt på skirenn med unge Volden!

3 kommentarer:

  1. bloggen blir bare bedre og bedre, jeg er imponert gutter, og ukas fjes blir for meg et høydepunkt vær uke. Blir spennende å følge dere gjennom sesongen. Stå på!

    SvarSlett
  2. Takk for det, Terje! Husk også Strindheims langdistanse-blogg med bonderomantiker Håvard Hansen i spissen - www.strindheimslangegutter.blogspot.com !!!

    SvarSlett
  3. Jeg er imponert over både kommentarer og skriverier på bloggen. Stå på!

    SvarSlett