mandag 19. oktober 2009

Ukas fjes - unge hr. Rindalsholt


Denne høsten startet denne førsteårsjunioren på Heimdal VGS og langrennslinja der.  I tillegg tok han steget opp til juniorgruppa og har så langt gjort en positiv figur blant annet ved å legge inn noen unike rykk fra sykkelsetet og ikkeminst følge Bratsbergekspressen og undertegnede på rulleskiintervall mot Skistua!  La oss bli bedre kjent med gutten fra Brundalen, Martin Andreas Rindalsholt....

Hvor gammel var du da du begynte med langrenn?
Jeg var rundt 6 år da jeg begynte i Strindheim Ski. Aner ikke hvordan
jeg fikk vite om skitreningene til Strindheim, bare møtte opp en dag,
og siden har jeg fortsatt.
 
 
Hvorfor langrenn, og ikke fotball?
Har jo drevet med fotball og, men sluttet med det i starten av 8.
klasse. Spilte for Strindheim, begynte også med det da jeg var 6 år,
det ble startet opp et lag i klassen vår. Grunnen til at jeg sluttet
på fotball var at det ble for kjedelig, laget vårt var ikke med i de
større cupene. Vi hadde heller ikke begynt med 11er-fotball da, mens
mange av de andre hadde det, så det ble for lite action og løping for
meg til slutt.
 
 
Hva gjør du når du ikke trener?
Når jeg ikke trener så slapper jeg av, naturligvis. Blir ofte opptatt
med lekser, men når det er unnagjort havner jeg som regel i sofaen
foran TV'n eller foran PC'n. Bortsett fra det er det å øvelseskjøre
med bil å spille el-gitar store favoritter.
 
 
Hva visste vi ikke om deg?
 
Driver også å spiller el-gitar på fritiden når jeg ikke er opptatt med
trening og lekser. Har spillt det i snart 6 år nå. Går på musikkskolen
her i byen en gang i uken, hvor jeg også spiller i band.
 
 
Ambisjonene til vinteren?
Ambisjonene til denne vinteren er å få i gang kroppen igjen. Har hatt
trøbbel med sykdom og diverse ting de siste åra. Så får bare ta tiden
til hjelp og ikke forhaste seg. Har tenkt å være med i noen Norges Cup
renn og Junior-NM.
 
 
Hvem er ditt idol?
Har mange idoler innenfor forskjellige ting, i gitar verdenen så er
gitaristen Joe Satriani en stor favoritt. Innenfor ski så er det Ole
Einar Bjørndalen og Petter Northug som er favorittene.
 
 
3 på tampen:
 
Klassisk eller skøyting?  - Skøyting, fordi jeg har hatt flest gode økter i den stilarten! 
Sprint eller 5-mil?  - Sprint
Brunette eller blondine?  - Hun jeg møtte sist torsdag var iallefall blond....
 
Vi ønsker Martin Andreas lykke til med treninga framover! 

1 kommentar:

  1. Vi gleder oss til fortsettelsen....Neste uke får vi et innblikk i en annen damemagnets liv utnom skigåinga...

    SvarSlett